De større – Mellemtrinnet

Hvem er vi?

På mellemtrinnet (3.-6. klasse) har vi det sjovt! Vi har fokus på bl.a. læring, konflikthåndtering og samarbejde. Eleverne opdrages til fællesskab og at være selvhjulpne. Det er også på mellemtrinnet, at børnene går fra at være lille venner til at blive store venner. I løbet af et skoleår har vi forskellige tværfaglige dage/uger, bl.a.

Uge 6:
Alderssvarende emner indenfor Krop, sundhed og trivsel. Målet er at få et fælles sprog omkring det der kan være svært at snakke om.

6. klasse:
Kommer igennem et konflikthåndteringskursus.

Legepatruljen:
På mellemtrinnet bliver der uddannet en klasse hver år, som er legepatrulje.

Mellemtrinnets dag:
(Ex. Stjerneløb, hvor mellemtrinnets elever rystes sammen og samarbejder på tværs).

Praktisk musisk uge (ex. Har vi tidligere lavet teaterstykker og rollespil).

Natur faglig uge (ex. Har vi tidligere haft en hel uge med matematik og naturvidenskabsfestival).

Lejr i en uge i maj – vi drager væk fra lokalområdet og rejser længere væk (inden for Danmarks grænser).

Comments are closed.